Alla inlägg under maj 2009

Av Carola - 31 maj 2009 14:56

Idag har jag jobbat hårt i växthuset med att bära ut alla kaktusar och ställa in bord och in med jordsäckar där jag ska plantera Tomater. phu!! Okay jag erkänner Oliver bar jordsäckarna ;)

han är så så snäll och go min son. Jag tog lite kort så ni ser hur det ser ut just nu, ska ha tomaterna på sidorna i bäddarna, och mina Kakusar tar upp 3 bord !! har även gjort en beställning på ännu fler ;)

e man galen så e man.

vadå mat? ähh ta en kakus hehe, beställde för 2000kr... hoppas ungarna nöjer sig med blodpudding och pannkakor ett par veckor.


Ja det är ju mordsdag idag och jag fick en underbart fin mårdbacka pelargon av mina söner, se kortet. är så himla glad över mina fina killar.


Snart ska vi iväg till Hundkappbanan och träna Misu på 500meter, ska se om jag kan få till något kort när han springer eller om jag blir för nervös.

Av Carola - 30 maj 2009 17:59

Här kommer bilden på trädgårdslandet där jag har jobbat som en tok idag med att sätta ned alla grönsakssticklingar jag köpte på trädgården, oki du ser inte så mycket då jag lade över fiberduken men fatta vad jag har jobbat !!! ;)


jag har även planterat en massa örter ( se ena bilden )


Och tog med hur slöa hundarna är nu när det är supervarmt ute, Inte ens min whippet som älskar värme orkar busa idag så någon träning har det inte varit tal om tyvärr. Om jag inte sätter misu på löpbandet senare ikväll när vi kommer hem från Bion, blir en komedi vi ska se antar jag, jag kan behöva få skratta lite med mina boys ikväll.


Av Carola - 29 maj 2009 22:33

Nog dags att byta man eller vad.

Sätter mig ned framför min dator och tänkte snacka lite med min man som är i Norge, han dissar mig för några öl...Sedan kommer han online på msn igen och sätter igång webcameran jaaa tänkte jag lite action äntligen,,jo det började bra med lite snack och så där och så plötsligt ställer han sig upp och vrålar

JAG MÅSTE ÄTA och försvinner... !! vad i hela ..


ja ni ser ju på kortet så tomt det blev i kameran..


Nog dags att byta va? ;)


Nu har det gått hela 10min och han är inte tillbaka än?

ska han värma upp och äta en hel arme av tomtar eller vad?

spänningen är olidlig..ZZZzzzzzzZZZzz oj vad hände?

somnade jag till? ;)


Av Carola - 29 maj 2009 22:05

Här ser ni två bilder på skorpan ( 10 månaders greyhound ) Misu ( 3år whippet )

som idag har fått springa omkring på en sandstrand och jaga fåglar, en bild visar hur långt ut skorpan drog iväg i sin iver efter att fånga en fågel.

Andra bilden är på dom två som busar om en tennisboll.


Skorpan är allt bra rolig av sig: Hon trodde på fullt allvar att hon kunde smyga i vattnet och överraska en sjöfågel, och när det inte funkade så provade hon med en ge järnet attak och när det inte funkade så tittade hon surt på dom.


Vi hade även med oss en tennisboll och racket som vi slog iväg bollen med.

Min son Oliver följde med och lekte med hundarna och han den token tog sedan Misu med sig och cyklade 3km så Misu är bra trött idag :)

skönt med en son som är villig att träna sin hund.


När vi kom hem var båda två hundarna fulla med sand så det var ju förståss inte lika roligt då vi fick bada dom.

Men vad gör man inte för som små söta änglarna .. med horn...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards